Would you like to continue shopping in English store?

Continue to English store Stay in Finnish store

Palautus- ja peruutusohjeet

 

Onko tuotteilla palautusoikeutta?

Kaikilla exelwebstore.com –verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus.

Mitä palautusoikeus koskee?

Palautettavien tuotteiden tulee olla ainoastaan testattuja, ei käyttöönotettuja ja myyntikuntoisia. Kaikki tuotteeseen liittyvät osat tulee liittää paketin mukaan.  

Miten tuotteen palautus tai vaihto tehdään käytännössä?

Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän harkinta-aika, jonka kuluessa tuotteen vaihdosta on ilmoitettava exelwebstore.com -verkkokaupan asiakastilisi kautta. Pakkaa palautettava tuote esimerkiksi samaan pakkaukseen, jossa tuote saapui. Pelkkä tuotteen oma myyntipakkaus ei riitä.

Tuotteen palautusta tehdessä on tärkeää, että teet palautusilmoituksen seuraavaa kautta:

  • -mene osoitteeseen www.exelwebstore.com
  • -kirjaudu omalle tilillesi luomillasi tunnuksilla
  • -valitse osio ”Palautukset” ja ”Tee uusi palautus”
  • -seuraa ohjeita ja pidä huoli, että järjestelmä hyväksyy palautuksen
  • -tekemäsi palautuksen ja hyväksynnän jälkeen pystyt seuraamaan palautuksen tilaa. Tämän vaiheen tekemisen jälkeen tila näkyy sinulle (riippuen kielivalinnasta): ”Odottaa hyväksyntää” tai ”Pending”

1. Asiakaspalvelu tekee palautusilmoituksellesi hyväksynnän. Kun Webstoren asiakastililläsi palautuksen tila muuttuu hyväksytyksi ”Hyväksytty” tai ”Approved”, voit lähettää tuotteen omakustanteisesti varastolle (Exel Composites Store Oy, Uutelantie 24 B, FI-52700 Mäntyharju, FINLAND).  Voit nyt tulostaa osoitteen.

  • -mene osoitteeseen www.exelwebstore.com
  • -kirjaudu omalle tilillesi
  • -valitse osio “Palautukset”
  • -valitse osio ”Näytä pyyntö”
  • -valitsemalla ”Print Label”

2. Kun olet lähettänyt palautuksen varastolle, tee lähetyksen vahvistus asiakastililläsi.

  • -mene osoitteeseen www.exelwebstore.com
  • -kirjaudu omalle tilillesi
  • -valitse osio “Palautukset”
  • -valitse osio ”Näytä pyyntö"
  • -vahvista lähetys valitsemalla ”Confirm shipping”

3. Nyt pakkaus on lähetetty ja lähetys kuitattu. Varastohenkilökuntamme osaa näin valmistautua palautukseen

4. Palautuksen tila muuttuu ”Lähetetty” tai ”Package sent”. Palautuksen saapuessa varastolle henkilökuntamme vastaanottaa, tarkistaa ja kirjaa tuotteen palautetuksi sekä kirjaa ylös mahdolliset tuotteessa olevat vauriot. Tarkastuksen jälkeen palautuksen tila muuttuu ”Palautettu” tai ”Returned”

5. Tuotteen palautuksen hyväksyntä. Asiakaspalvelu käsittelee varaston arvioinnin tuotteen kunnosta ja palautus hyvitetään sinulle asiakaspalveluhenkilökunnan päätöksen mukaan. Ensisijainen hyvitystapa on hyvityskuponki. Voimme hyvittää tuotteen myös samaa maksutapaa käyttäen, millä itse olet tuotteen maksanut tai vaihtoehtoisesti tilisiirrolla.

  •  Palautuksen tila muuttuu ”Päätetty” tai ”Resolved”

6. Maksu hyvitetään. Tila muuttuu ”Valmis” tai ”Completed”

7. Hyvityskupongin voit käyttää asioidessasi seuraavan kerran Webstoressamme. Kupongin arvon saat käytettyä syöttämällä maksuvaiheessa ostoskorin alennuskoodi –kenttään kupongin koodin.

Kiinnitä erityistä tarkkaavaisuutta siihen, että järjestelmämme hyväksyy jokaisen vaiheen asiakastililläsi palautusta käsitellessäsi.

Postitusosoite:

 Exel Composites Store Oy
 Uutelantie 24 B
 52700 Mäntyharju, FINLAND

Voit palauttaa tuotteen myös suoraan varastolle Mäntyharjulle (Uutelantie 24 B, 52700 Mäntyharju, FINLAND). Palautusohjeet löytyvät myös tuotteen mukana tulevasta pakkauksesta.

Palautustilanteessa asiakas maksaa toimituskulut.

Jos sinulle herää kysymyksiä liittyen palautuksen tekoon, ota yhteyttä asiakaspalveluumme:

  • -Asiakaspalveluchat osoitteessa www.exelwebstore.com
  • -Asiakaspalvelun puhelinnumero ja sähköposti: +358 50 342 2870 / info@exelwebstore.com

Miten palautus hyvitetään?

14 päivän aikana palautetut tuotteet hyvitetään ensisijaisesti hyvityskupongilla, jonka saat sähköpostitse. Hyvityskuponki sisältää koodin, ja voit käyttää hyvityksen arvon seuraavan kerran asioidessasi verkkokaupassamme. Vaihtoehtoisesti palautamme hyvityksen samaa kautta, kuin olet itse maksanut tuotteen. Kolmantena vaihtoehtona palautamme hyvityksen rahallisen arvon ilmoittamallesi pankkitilille. Jos ette ole merkinnyt palautuslomakkeeseen haluamaanne hyvitystapaa, toimitamme teille hyvityskupongin. Palautettuja tuotteita ei hyvitetä käteisenä varastollamme.

Postin kautta toimitetut asiakaspalautukset palautuvat Exelin varastoon Mäntyharjulle. Hyvitämme tuotteen edellä mainitulla ja sovitulla tavalla.

Tuotteen tarkastus

Varasto tarkastaa tuotteen mahdollisimman pian, jotta voimme todeta tuotteen olevan edelleen myyntikelpoinen ja ettei sen arvo ole muuttunut. Tuote ei saa olla käytetty, mutta sitä saa testata. Tarkastuksen jälkeen hyvitämme hinnan.

HUOM! Ale-kategoriassa eli outlet-osassa  olevat tuotteet myydään sellaisenaan kuin ne ovat. Niissä voi esiintyä värivaihteluja tai muita poikkeavia ominaisuuksia, jotka eivät ole kuitenkaan vikoja tai valmistusvirheitä.

Kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme Exelin verkkokaupan etusivun joko palautelinkin tai asiakaspalveluchatin kautta, sähköpostitse info@exelwebstore.com tai puhelimitse +358 50 342 2870 (ma–pe 9.00–15.00). Kaikilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu. Tutustuthan virhevastuuseen sekä ehtoihimme verkkokauppamme sivuilla. Osoite: www.exelwebstore.com ja valikossa ”Ehdot”

 

Exel Composites Store Oy, 14.9.2015, Mäntyharjulla.